Silnik 1.6 16V E-torQ LPGWyświetleń: 1104

Silnik 1.6 16V E-torQ LPG używają:

  • Alfa Romeo
  • Fiat
  • Lancia

Silnik Benzynowy 1.6 16V o mocy od - do 110 KM, produkowany w latach 2014+

Układ 4-cylindrowy, 16 zaworów, wtrysk Wielopunktowy.

Przystosowany do montażu LPG

Cena montażu 2500 zł.

Zalety

  • prosta konstrukcja silnika
  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • możliwość montażu LPG

Wady

  • słaba dynamika
  • wysoki poziom spalania
  • słaby moment obrotowy

Silników o podanej mocy używają:

Średnia: (7.33)
Trwałość
 8/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 4/10
Ilość opinii: 1
1
0

Czy poleciłbyś ten silnik do montażu LPG ?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3
Opinie użytkowników
Średnia ocena: (7.33)
Polecam
Grzegorz (Jeep Renegade 2016)13.07.2019r.
Mam założoną instalację LPG w samochodzie Jeep Renegade z 2016 roku silnik 1.6 E-torq. Instalacja marki STAG GOFAST z reduktorem ACR02, zbiornik BORNECH TW-225. Instalacja założona w grudniu 2017 r przy przebiegu 13000km. Obecnie (07/2019) przebieg wynosi 36000km. Czyli 23000km przejechane bez żadnych problemów. Instalacja sprawuje się bardzo dobrze, nie jest wyczuwalny moment przełączania z benzyny na gaz, nie falują obroty silnika, spalanie gazu na dobrym poziomie. Instalację serwisuję raz do roku (wymiana filtrów i regulacja). Jestem bardzo zadowolony z tej instalacji. Silnik 1.6 e-torq jest raczej słaby w Jeepie Renegade pomimo deklarowanej mocy zdecydowanie nie odznacza się dynamiką w dolnym zakresie obrotów silnika i wyprzedzanie przy wyższych prędkościach wymaga wkręcania na wysokie obroty od 3500 obr/min. Co przy instalacji LPG może wpłynąć na jego żywotność. To silnik raczej do spokojnej jazdy. Co ciekawe w moim Jeepie jest zastosowany jakiś system wspomagania przy ruszaniu i silnik sam dozuje obroty podczas puszczania sprzęgła. Początkowo mnie to drażniło ale na dłuższą metę jest wygodne. Przy ruszaniu nie trzeba dodawać gazu a silnik nie gaśnie. Ciekawa jest też elastyczność silnika przy bardzo niskich obrotach. Nie wpada w wibracje nawet przy złe dobranym biegu i próbie przyspieszenia poniżej 1500 obr/min. Zauważyłem tez ze musiałem dolewać płynu chłodniczego pomiędzy corocznym serwisem bo spadł do poziomu minimum. Oleju nie bierze. Jednak przy LPG trzeba kontrolować płyn i olej.
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (4/10)

Średnie spalanie LPG: 8,5 l/100km

Pojemność butli: 55 l

Ilość km przejechana na 1 butli: 23000 km