Grupa Renault

Siniki francuskiego koncernu Reno  są stosowane w autach marki  Renault, Dacia oraz częściowo  Nissan.

Najbardziej  popularne jednostki benzynowe z lat 80/90 występujących  w samochodach małych oraz  kompaktowych  to jednostki o pojemnościach 1.2, 1.4, 1.6  gaźnikowe oraz wtryskiem  jednopunktowym. Pod koniec lat dziewięćdziesiątych silnik te zostały zmodernizowane i zastosowano w nich wtrysk wielopunktowy  były to jednostki 16 zaworowe z oznaczenie 16 V. Silnik te bardzo dobrze współpracują z instalacjami LPG nie stwarzają praktycznie żadnych problemów. Produkcja była prowadzona do lat 2012 oczy może świadczyć trwałość oraz brak większych problemów z użytkowaniem tych silników.

Drugą grupą są silniki o pojemnościach od 1.8, 2.0, 3.0 są to silniki o większych mocach zaczynających się od 136 KM stosowanych w autach klasy Średniej, wyższej oraz vanach.

Również silniki o wyższych pojemnościach są silnikami trwałymi i cieszą się dobra opinią potencjalnych użytkowników.
Silniki dobrze tolerują instalację LPG.

Po niżej znajdziecie ważniejsze informacje o każdym z wymienionych silnikach, również  możecie podzielić się swoimi spostrzeżeniami o ich użytkowaniu