Silnik 1.8 16V ECOTECWyświetleń: 10671

Silnika 1.8 16V ECOTEC używają:

  • Opel

Silnik Benzynowy 1.8 16V o mocy od 116 do 140 KM, produkowany w latach 1994-2002

Układ 4-cylindrowy, 16 zaworów, wtrysk wielopunktowy.

Przystosowany do montażu LPG

Cena montażu -2500+ zł.

Zalety: bardzo dobra dynamika

Wady: awarie cewki zapłonowej, awarie EGR, spalanie oleju silnikowego, duże spalanie, częste awarie sondy lambdy (efekt - falowanie obrotów)

Silników o podanej mocy używają:

Czy poleciłbyś ten silnik do montażu LPG ?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 410
Średnia: (8.57)
Trwałość
 9.14/10
Utrzymanie
 9.14/10
Dynamika
 7.43/10
Ilość opinii: 7
7
0
Opinie użytkowników
Średnia ocena: (9.33)
Polecam
Marcin (Astra G 1998r. 1.8 16v 116km)02.11.2016r.
Polecam na 100% 145tys.km na gazie auto nie bierze ani grama oleju od wymiany do wymiany co 10 tys.km. przebieg obecny to 238tys. stosowany olej to castrol magnatec 10w40 od przebiegu 92tys. a od 220tys. valvoline max life 10w40 polecam!
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)

Średnie spalanie LPG: 8,9 l/100km

Pojemność butli: 45 l

Ilość km przejechana na 1 butli: 400 km

Średnia ocena: (7.67)
Polecam
Piotrek (Vectra C/2004/175000)30.06.2016r.
Instalacja BRC Sequent 24, ok. 2800PLN w 2010 przy przebiegu 65kkm. |Na gazie przejechane 110tyś. i tyle też wytrzymała cewka zapłonowa. Awarii, które unieruchomiłyby auto nie odnotowałem. Zero problemów z gazem, założony w 2010. Jedyny powracający problem to pompa wody. Oryginalna była ok, ale przyszedł czas na pasek (interwał 6 lat), wymieniałem po kolei na KWP, Circoli, Dolz. Ten ostani wytrzymal ok 50kkm, KWP 11kkm! Wczoraj zamontowalem HEPU, zobaczymy. Acha, termostat - dwa razy, brać VERMET, juz 3 lata 55kkm i jest ok.
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (6/10)

Średnie spalanie LPG: 8,9 l/100km

Pojemność butli: 45 l

Ilość km przejechana na 1 butli: 110000 km

Średnia ocena: (8.00)
Polecam
Maciej (ZafiraB/2007/120 000)05.11.2015r.
Instalacja LPG firmy BRC założona przy 105tkm, spalanie ok.10-15% niż na benzynie. Ponad rok bez awarii. Polecam
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)

Średnie spalanie LPG: 9.5 l/100km

Pojemność butli: 44 l

Ilość km przejechana na 1 butli: 15000 km

Średnia ocena: (8.33)
Polecam
Paweł (Astra G/2000/210000)25.03.2015r.
Jestem zadowolony. W Astrze G radzi sobie bardzo dobrze. Jest elastyczny, ale dość głośny. Miałem dwie awarie, związane z osprzętem. Padł zawór termostatyczny układu chłodzenia i pompa wody po 40tys od wymiany. Na gazie pali około 10. Czyściłem raz przepustnicę bo falowały obroty i gasł na biegu jałowy. Po 120tys będę to musiał niebawem zrobić raz jeszcze. Ogólnie polecam. Koszt założenia BRC około 2,5k.
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)

Średnie spalanie LPG: 10 l/100km

Pojemność butli: 35 l

Ilość km przejechana na 1 butli: 120000 km

Średnia ocena: (8.33)
Polecam
Maciej (Vectra/1999/204000km)19.03.2015r.
Silnik ten kupiony w Oplu Vectra w wersji 116-konnej (razem z autem ;P) przy 163000 km przebiegu, miał falowanie obrotów (uszkodzona przepustnica + sterownik silnika, koszt wymiany ok 900zł. Przez 1,5 roku użytkowania zrobiłem ponad 40000, z czego 37000 na gazie (STAG na lepszej listwie, instalacja kosztowała mnie w bardzo dobrym warsztacie 2200 złotych - polecam ul. Poranna 21 w Olsztynie) - zero różnicy między gazem a benzyną, nie ma spadku mocy, są oszczędności konkretne. Silnik raczej prosty w diagnostyce i naprawach, duże wsparcie Vectra Club Polska i mechanicy dobrze sobie z nim radzą. Spora dostępność części zamiennych, dużo używanych w razie potrzeby. Do tej pory nic się z autem nie dzieje, z czystym sumieniem mogę polecić
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)

Średnie spalanie LPG: 9 l/100km

Pojemność butli: 40 l

Ilość km przejechana na 1 butli: 40000 km

« << < 1 2 > >> »