Silnik 1.8 16VWyświetleń: 1567

Silnika 1.8 16V używają:

  • Citroen
  • Peugeot

Silnik Benzynowy 1.8 16V o mocy od 116 do 125 KM, produkowany w latach 2001+

Układ 4-cylindrowy, 16 zaworów, wtrysk wielopunktowy.

Przystosowany do montażu LPG

Cena montażu 2500 zł.

Zalety: bardzo dobrze znosi LPG, prosta konstrukcja co za tym idzie bezproblemowa ewentualna naprawa, dość trwała jednostka

Wady: problemy z elektryka, wycieki

Silników o podanej mocy używają:

Pozostałe siliniki: 1.0 i | 1.1 i | 1.4 i | 1.6 i | 1.8 i | 1.4 16V | 1.6 16V | 2.0 16V | 3.0 V6 | 1.4 VTi | 1.6 VTi |

Czy poleciłbyś ten silnik do montażu LPG ?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 6
Średnia: (7.33)
Trwałość
 6/10
Utrzymanie
 8/10
Dynamika
 8/10
Ilość opinii: 1
1
0
Opinie użytkowników
Średnia ocena: (7.33)
Polecam
Tonik (Citroen C5 250tys)21.11.2016r.
Gaz zamontowany przy 100tys km. Przy montazu juz inf że silnik mocno zajeżdżony (przebieg był oryginalny, kupowałem samochód od brata który miał go od nowego).Koszt instalacji 3000pln. Spalanie na benzynie ok 8l/100km na LPG ok 10l/100km. Instalacja LPG sprawowała się idealnie, miałem wrażenie że silnik na gazie pracuje lepiej niż na benzynie. Problemem był wskzażnik poziomu benzyny (po zamontowaniu LPG), mimo dołozenia emulatora, wskaznik ciągle "liczył"zużcie benzyny (bojętnie czy silnim pracował na LPG czy beznzynie). Jadąc w trasie np 500km na LPG wskaznik pokazywał całkowite zuzycie benzyny, zapalał kontrolke rezerwy i pikał ostrzegając o końcu benzyny....Inną niedogodnoscia był zbiornik LPG o pojemn użytkowej ok 38l ;-(Przy szybkiej jezdzie na autostradzie (zwiększone spalanie), LPG kończył się po przejechaniu trochę ponad 300km....Jeżdzac po EU czasem np 2000km miałem wrażenie że szukam "co chwilę" stacji :-(Za to miałem rekompensatę gdy wyskakiwał rachunek.Generalnie POLECAM, ale są małe minusy....
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)

Średnie spalanie LPG: 10 l/100km

Pojemność butli: 40 l

Ilość km przejechana na 1 butli: 150000 km