
FIRE – „Fully Integrated Robotised Engine” to skrócona nazwa oznaczenia silników Fiata o pojemnościach 1.1, 1.2, 1.4 zasilające auta firm Fiata, Alfa Romeo i Lancia.
Silnik produkowane od końca lat 80-tych o pojemnościach 0.8 do 1.4 jak ośmio zaworowe, w późniejszym czasie zostały wprowadzone zmodernizowane wersje 16-zaworowe o zwiększonych mocach.
Silniki te mają prosta konstrukcję i słyną z małej awaryjności oraz dużej trwałości, części na rynku jest bardzo dużo w przystępnych cenach. Znajdziemy je w samochodach klasy A,B,C.
Większą pojemność zaczynają silniki o pojemnościach 1.6, 1.8, 2.0, które są stosowane w autach kasy średnie oraz wyższej. Również są jednostkami o dobrych parametrach i nie stwarzają większych problemów ich użytkownikom.
Wszystkie jednostki, o których mowa dobrze tolerują instalację LPG.
Silniki Alfa Romeo z LPG (6)
Silniki BMW Serii M z LPG (15)
Silniki BMW Serii N z LPG (9)
Silniki Chevrolet / Daewoo z LPG (11)
Silniki Chrysler z LPG (15)
Silniki Ford z LPG (16)
Silniki Honda z LPG (14)
Silniki Hyundai / Kia z LPG (21)
Silniki Jaguar / Land Rover z LPG (5)
Silniki Mazda z LPG (14)
Silniki Mercedes-Benz z LPG (11)
Silniki Mitsubishi z LPG (15)
Silniki Nissan z LPG (16)
Silniki Opel z LPG (35)
Silniki Peugeot z LPG (19)
Silniki Renault z LPG (20)
Silniki Rover z LPG (5)
Silniki Saab z LPG (6)
Silniki Skoda z LPG (5)
Silniki SsangYong z LPG (4)
Silniki Subaru z LPG (6)
Silniki Suzuki z LPG (12)
Silniki Toyota z LPG (25)
Silniki Volkswagen (26)
Silniki Volvo z LPG (19)